Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 25 september 2009 15:36

Denna vecka har varit en av de sämre... Massor av stress och sjukt trött..Jag har suttit långt in på nätterna och bara funnits till....Som om jag varit i en glasbubbla..Grubblat massor.... . Inventeringen skall vara klar och inlämnad..Och jag har lite kvar....Och så blir jag sjuk eller var det kanske kroppen som sa ifrån?? vet inte..

Nu är jag iaf piggare och mår ganska hyfsat.....


Ser fram emot kvällen:-)


Hej Hopp...





Av Maria - 20 september 2009 16:54

Idag har jag varit iväg och kollat alternativa gångvägar till den kommande Kaspelixpromenaden...

Den kommer att vara i Utterbäck:-)


Det var jag, Annelie, Jollan och Eva som gick en promenad.. Vi hade med oss 8 hundar.


Allt var frid och fröjd tills vi nästan hade kommit tillbaka till bilarna.... Vi hörde ett konstigt ljud i skogen.... typ som om man har en tät björkskog och någon sprang igenom den... Liksom vinande men lite prassligt... (är det nån som fattar min beskrivning??) Det är då jag börjar att räkna in hundarna 1, 2, 3, 4, 5, 6....... Var är Hänke??? ropar Jollan..... Då hör vi hur någon skäller hysteriskt en bra bit bakom oss... Sen är det något konstigt ljud igen..... Inte riktigt morr men något "konstigt". Som värsta superhjälten skriker jag:

- Koppla hundarna! Sen slänger jag kopplena till Jollan..Sen vänder jag och springer iväg som värsta "baywatchbaben" (inte att förknippas med babben)  Eller graciös kanske inte var det första Annelie, Jollan och Eva tänkte på när de såg ryggtavlan försvinna:-)

-Hääääänke, Häääääääääääänke kom här! sprang jag vrålandes.... Då börjar hunden att skrika hysteriskt inne i skogen...sen ett konstigt morr????

Varg, björn eller vad??? Älg?   Vad i hel-ete var det som han var rädd för??? Nu skällde han hysteriskt och pep om vartannat... Sen blev det tyst.....

-Häääääääääänkeeeeeeeeeeee!!! Kom här Hänke hänke hänke... Nu var jag riktigt rädd. Vad var det jag skulle få se och i vilket skick skulle jag hitta Jollans lilla Hänke?

När jag kommer runt kröken så ropar jag igen och hör det konstiga grumlande ljudet.... Ut ur skogen kommer Hänke som om någon har lagt en straffspark med honom ca två meter in i skogen......

Han såg alldeles vilsen ut!

-Hänke! kom här.... Hänke har nog aldrig varit så glad att se mig någon gång :-) Det var faktiskt ömsesidigt:-)

Jag kände snabbt igenom honom för att kolla så att inget var fel!

Helt utan anmärkning! Han var aningen stressad men annars var han ok....


Vad var det då? Jag har faktiskt ingen aning. Vill inte veta heller!

Men Hänke har nog lärt sig en läxa.. Man lämnar inte flocken ostraffat!


Idag är det kalas här, Jollan fyller 10 år och vi ska snart samlas alla och äta tårta.

Det är Kaspelix Klara färdiga gå, Klaras matte Patricia som har gjort de två fina tårtorna:-)

Tack!


Det var även hon som sa att det kunde ha varit vildsvinRynkar på näsan



Hej Hopp......


Av Maria - 15 september 2009 13:24

Nä jag vet verkligen inte vad som passar...

Helgen har ändå varit otroligt trevlig..

Men nu startar vi:-)

Det började med att Yvonne kom lite senare till de uppgjorda tiden men det gjorde ingenting! Jag tog det lungt på jobbet medan jag väntade... Jollan fick denna helg stanna hemma skola och trång bil ställde in hennes utställnings helg....

Yvonne dök upp med sin glada nuna som vanligt:-) (kram på dig) Vi packade bilen, och då menar jag verkligen packade, och for iväg.... Vi behövde åka hem till mig för att hämta lakan vi skulle ju sova på ett b&b....Så vi tog det säkra före det osäkra och drog med oss sängkläder... (i efterhand så var det mera vi hade behövt tagit med oss) (ny värdinna kanske??)

 

Väl inpackad i bilen så stötte jag på sonen (den äldsta) Jag informerade honom om att det INTE skulle bli något Hällefors ( ni som har läst hans blogg vet ju hur det gick!) Just när vi skulle rulla iväg hojtar han triumferande att han minsann har hittat sina öl:-) Tjohej!

RIDÅ, AVSLUT, ADJÖ.

 

- Ok, du vet vad jag tycker! Hej då!

Sen informerade jag mannen om både Hällefors och ölen...

 

Glada i hågen fortsatte vi vår resa....

 

När vi börjar närma oss, så ringer vi kompis Carina som har hjälpt oss med boendet, för en vägbeskrivning.

Allt låter bra tills Carina säger;

- Jag vet inte hur jag ska säga det här! (jag är ju inte bara mamma utan vädur också så nu slog vi på vädurskänslan.... Den sa: Ooops!)

-Ja det är verkligen svårt, men (vaddå??? förvirring!!!!UT med det!! Hjärtat börjar ticka lite snabbare...)

-Jo värdinnan är full! (Va? Full?) Att det skulle vara en väldig underdrift blev vi varse 20 min senare...

 

Tanten var råpackad! Hon hade dubbelbokat, hittade inte rätt nycklar, hittade inte nyckelhålet, talade om att hon var råpackad (nähä) ville stoppa in oss i ett rum där det redan fanns andra gäster osv osv....

Till slut så fick vi ett rum i ett annat hus......

 

Yvonne och jag var lite lätt irriterade....

Men men... Efter promenad med hundarna samtal med mannen som informerade att han hade släppt iväg äldsta sonen till Hällefors så gick vi in och drack vin.... (inte så mycket att vi hamnade i ovan nämnda tants status) men lite lagom så där!

 

Efter en halvtimme dök Carina, Carina, Lotten och Tanja upp. Vi hade en trevlig stund på kvällen:-)

 

Upp nästa morgon för att upptäcka att B&B inte står för Bed and Breakfust utan något helt annat...

Frukost kunde vi glömma det fanns inget i kylskåpet inget kaffe inget annat heller för den delen... Och tanten gick nog upp till eftermiddagsfikat...

 

Utställningen var som alltid lika trevlig med inte så roliga resultat men i ena ringen kunde man vara glad över en slät etta:-)

Hade en trevlig pratstund med vår valphänvisare som gör ett fantastiskt arbete! Christina är dessutom alltid så glad och trevlig! Sen gosade jag lite med hennes gulliga valp också. Guud vad man kan bli valpsjuk ibland...

 

På kvällen försvann några av gårdagens rumskompisar och byttes ut mot en uppfödarkollega från södra Sverige.

På kvällen hade vi en hel del att reda ut! Jag tror att vi kom en bit ;-) Eller?

 

Nä nu ska jag åka till jobbet!

 

Fortsättning följer!

 

Hej hopp

Av Maria - 14 september 2009 00:37

.....Jag är hemma igen efter en otroligt rolig helg i Sofiero och Höganäs.. Tror inte att jag orkar att ta en blogg just nu.. Men jag tänkte göra er uppärksamma på att en blogg kommer inom kort :-) Den kommer att handla om både det ena och andra..


Grattis till Kennel Xjar som idag blev BIG-4 med sin fina Turbo... Grattis till fantasktiska Maria & Veronica som blev BIG-res med underbara Nexa... Kram till Kronan som har stått ut med mig hela helgen...Förvånad


Kram på er


Hej hopp.....

Av Maria - 12 september 2009 21:15

Nu gästbloggar jag Annelie igen:-) Jag kan lova att ni kommer att få skratta gott när Maria kommit hem från Höganäs/Sofierohelgen! Jag fick ett gott skratt i fredagskväll när Maria ringde och berättade vad hon tänkte blogga om när hon kommit hem:-)...nej nu berättar jag inget mer om det utan ni kommer få läsa om det istället när Maria kommit hem:-)


Själv är jag hemma och vilar onda handleder. Trimma går bra men trädgårdsarbete och annat som innebär att dra/knuffa/lyfta något är bara att glömma. Men det går över, det hade varit värre att ha ont i foten eller ryggen.


Facebook kan jag rekommendera! Efter övertalan från en klok person så gick jag med och det är lite kul faktiskt och jag har klarat mig från att bli beroende. Man kan välja helt och hållet själv vad och hur mycket man vill dela med sig.

Jag har städat i min dator idag, har fått en extern hårddisk av min snälla storebror. 30 gb digitalbilder är flyttat från datorn till den externa hårddisken. Det blir lite bilder från mentalbeskrivningar och utställningar:-)

Jag är dålig att gå på bio och läsa böcker. Jag älskar att läsa böcker men i och med att hundarna tar mer tid så blir bokläsandet lidande. Det har jag löst med ljudböcker - vilken fenomal uppfinning, det tackar jag för!

Jag gillar även att gå på bio men samma här, trimkvällar och promenadkvällar kommer emellan. Men nu har jag ett biomål och det är att se "Flickan som lekte med elden" som har premiär nästa vecka.

Jag och några vänner planerar att gå och se den, vi började föreslå datum och vi har inte enats om dag än:-) Det lät nämligen så här; inga tisdagar säger jag för då är det trimkvällar och det går före allt, ok säger någon men fredag eller lördag, nej säger någon annan då kan inte vi för då hämtar vi en hund, ja just ja säger den som föreslog fredag elelr lördag kom ju precis på att det är den helgen vi ska

tävla SM i saddle(och ett ord till som jag glömt, förlåt), öhhh säger en annan tror det var något inplanerat då men kommer inte ihåg vad. Kanske ska vi på något sätt koppla ihop våra mobilernas kalendrar och låta tekniken tala om för oss vilken dag vi ska gå på bio:-)

Jag undrar om vi lyckas komma iväg på bio samma kväll, samma film, samma stad och samma biograf:-)


Jo, kärnvapenkrig tänkte jag ju skriva om (öhhh tänker någon nu). Jo, ikväll när jag satt i min bil på biltvätten så funderade jag just över hur lätt det kan vara att starta ett kärnvapenkrig genom att trycka på knappen (om det är det man gör vill säga). Sen kan man ju fundera över varför man sitter i biltvätten en lördagkväll :-) Jag hade bestämt mig att ha SPA-tema ikväll, bara ta hand om mig själv och må gott. Men innan jag gjorde det så kände jag att bilen var tvungen att få besöka biltvätten. Sagt och gjort, iväg till macken och köpte guldpaketet. Tjejen som jobbade på macken förklarade för mig hur jag skulle göra, det är jättenkelt du bara stoppar i kortet i läsaren i tvätthallen. Har svårt att förstå instruktioner ibland så ställde jag en följdfråga, jag ska inte trycka på något? Nej, säger tjejen du ska inte trycka på något utan bara stoppa i kortet, inga tryckningar. Hmmm några minuter senare är bilen parkerad i tvätthallen men jag får det inte att fungera. In till tjejen på macken igen och jag förklarar att det fungerar inte men det beror nog på att jag gjort något fel. Nej, det tror jag inte säger tjejer, det är så enkelt att man kan inte göra fel. Du stoppade bara i kortet frågar hon mig. Ja säger jag och sen så tryckte jag på den gröna knappen. Oj, säger hon man ska inte trycka på knappen för då slutar allt att fungera. Oj, säger jag i min tur, vad tokigt det blev nu då (hade Kaspelix-Joline varit med hade hon tittat på mig och höjt ena ögonbrynet och sagt daaaa). Tjejen säger att hon ska bara ringa till sin chef och fråga hur man startar om hela systemet. Ja varför inte tänkte jag, ring hem till chefen och stör en lördagkväll för att det är en kund som inte kunde låta bli att trycka på knappen:-) Ja, låt inte mig ansvara för knappen till några kärnvapen bara:-) 


Ps. Tänk inte på en blå elefant :-)


Av Maria - 7 september 2009 23:11

... att leverera en blogg idag.. Hm ibland är det svårt...men jag kan rekommendera sonens blogg från idag.... www.metrobloggen.se/engan

Jag har funderat lite på det här med att komma försent till lektionerna i skolan... Vad är det som går fel?? Man är redan på plats i skolan.... Man har alla förutsättningar... (friska ben, kan använda båda i pendlande rörelse varannan fot varannan gång...man kan klockan)  Är det nån som förstår vad det är som händer?

Var det nån som sa motivation??? (slippa agressiv mamma, slippa gå om nian, behöver jag dra fler?) Nummer ett räcker nog för son nr 2....... Eller att slippa ha mamma med sig i skolan... (borde vara motivation nog)

Nänu ska jag slå igen de blå!

Hej hopp....

Av Maria - 3 september 2009 22:38

blogga dirr! och snäll mamma som jag är så gör jag som han säger......

Min son vill ha arbete! Helst på helgerna.Är det någon i närheten som har ett arbete till en snäll söt pojke i sina bästa år (Ja, det är samma pojke som jag tidigare har bloggat om;-) )



Hej hopp.......

Av Maria - 3 september 2009 12:28

Tröttnar du aldrig?? brukar några av mina icke-hund-vänner fråga!

Svaret är näää, alla vänner det trevliga runt ringen, spänningen och förberedelserna:-) Jag fullkomligt älskar det... Sen är det ju inte så roligt att gå upp vid 04.00 och bada hund och så...


Till helgen är det dags för Högbo.. En supermysig utställning ca 26 mil härifrån..


Det blir jag dottern och Anti som åker..... Där kommer vi att träffa hela gänget från VD..... Det ser jag fram emot...


Föresten glöm inte att gå in på http://www.axelakes.com/ där finns det jättefina pinnebebbar just nu... Så är du sugen på en sån så är det dit du ska vända dig...


Hej hopp

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards