Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Maria - 21 augusti 2013 13:24

Nejdå det är inte så illa som det låter.... Men tillbringar man sommaren med två tonåringar som verkar tro att man är en betjänt.... (Nu kommer den ena att protestera högt, för den anser att han/hon gör hur mycket som helst)

Men som en kompis till mig skrev på fb häromdagen...


Vad blir det för mat? När ska vi äta? (Då har de också sovit till tup 12...) (Just ja de var uppe till 03.30 och spelade spel eller chattade med polare) Jag har lust att bara skrika rätt ut att:

- DÄR ÄR KYLSKÅPET!!!!!!

Jag har inget att göra (städa ditt rum? Plocka ur/i diskmaskinen/dammsug/sätt på en tvättmaskin)

-Mina kläder är inte rena, har du inte tvättat dem? (tydligen har inte du heller gjort det!!)

Skjutsa hit och dit... ( Det tillhör föräldrarollen förstår ni, att stå i givakt med skärmmössan och fråga vart ers nåd behagar att åka och vilken tid densamme vill hem) Att man dessutom är helt korkad och inte förstår något vid 41 års ålder var en annan sak.... Att man dessutom förstör andras liv det ser jag bara som en bonus..... Men å andra sidan så tycker jag inte att småflickor på 13 ska vara ute och ränna efter kl 22 varken vardag eller helg.....De är verkligen inte mogna till det.... De kan knappt komma ihåg en nyckel eller komma i tid!? De vet heller inte hur man stillar hungern när inte fågelmamman är hemma....

Eller står med rådjursögon och ser utsvulten ut när kl. är 15.00 säger:

-NÄR??? NÄR SKA VI ÄTA????? Jag har faktiskt inte ätit något idag....Och jag är jättehungrig...
 Är det mitt problem svarar faktiskt jag då. Det finns ett kylskåp där med mat i bara att värma..Eller så kan man ju börja med frukost när man går upp vid 12-13.....Det är ju liksom inget stort fel på ungarna........

-Men ute och ränna ska de vara? Där kan inte jag förstå dessa föräldrar som släpper loss sina ungar.... Eller tycker de att det är skönt att ungarna försvinner bort så att de kan dricka sitt fredagsvin i lugn och ro?

Jaja, nog om det här det kommer nog att bli folk av de här två här hemma också...Jag har ju lyckats fostra två grabbar tidigare   


Nu till något annat! Hundutställning!!    Vi har varit i Askersund men bara den ena dagen.. Jag hoppade över att anmäla både Ryno och Hugo då jag inte trodde att de skulle vara i päls riktigt... Men Det var de :) Jäkla skit för jag gillar verkligen den domaren!


Men Grim var anmäld till sändagens utställning. Han är ju liksom alltid i päls :) När vi kom dit så var det lite regn i luften men vi fick ju nästan parkera i Mariestad ;) Så det var en bit att gå med tält och diverse tillbehör. När vi hade gått ca 50 meter av de 800 meterna vi hade att gå så började det ösa ner... Det var då jag var ganska tacksam över att det var Korthårig Vorsteh jag skulle ställa :) Blöt upp till knäna och lite frusen kunde vi få upp tältet i allafall. Värmetäcke på till Grim så att han inte skulle bli kall! Askersund är en välorganiserad och bra utställning som jag verkligen rekommenderar.


Tack Joel för att du är en så duktig fotograf   
 

   

Regnet verkligen bara öste ner innan det var vår tur... Då regnade det bara lite :)

 

BIR AxeLakes Grim och BIM Altersundets Orca.

Jag är ledsen men tiken ville faktiskt inte vara med på nån BIR-BIMbild.

 

Uppfödaren till Axe Lakes Grim ville också vara med på bild :) Tack för denna fina hund, Senad!


I måndags innan skolan började så passade tjejerna på att ta lite kort på Moyna och sig själva:)

 

Fina Ida och Moyna :)

 

Fina Jollan och Moyna :)  

Älskade Jollan och min fina Moyna!

 

Love  

 

Dessa fina manar tillhör Ida och Moyna :)

 

Självklart ville min linslus vara med på bild. Lilla Kulan 21 år :)


Jag är glad och livet leker.....Just nu när jag skriver bloggen i allafall :) Som vanligt kommer det både bättre och sämre dagar.... Men jag är bättre utrustad med självförtroende, självkänsla..... och framför allt så kan jag tanka energi hos min stora kärlek....


På jobbfronten går det superbra! Som jag har nämnt några gånger så stortrivs jag verkligen. Och att inte jobba heltid just nu känns bra i både kropp och själ....


Jag hoppas verkligen att ni har det bra och lever det liv ni önskar att leva!


Kram på er alla!






Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards