Alla inlägg den 10 april 2012

Av Maria - 10 april 2012 09:00

Tack alla ni som förgyllde min dag förra veckan  


Jag fick börja dagen med älsklingen och Jollans paket     

Även denna gång ville älsklingen ha en önskelista att utgå ifrån:-) Ja, jag tycker att det är helt ok att ha en man som vill att jag skriver en önskelista. Barnsligt? Nä underbart:-) Jag blir ju bortskämd:-)

Här är paketen som älsklingen uppvaktade med  




   

Jollans söta paket    

Jag fick nya ögonskuggor av dottern, verkligen välbehövligt. Jollan hade valt läckra färger som passar mig bra! Tack gumman  


 

Den här vackra behållaren i shabbystil kommer väl till nytta när vi ska grilla i sommar :-)


Mitt nya sunda liv kräver bra och praktiska saker :-)



   

Även denna fanns med på min önskelista :-)


Min vackra tulpanvas :-)


 

Ser fram emot alla behandlingar som jag kan få hos Monagull :-)

 

Nya joggingskor och en Nikemunkjacka blev det här:-)


En av mina favvobutiker här i stan:-) Mycket shabbygrejer och doftljus som doftar underbart:-) En liten inredningsbutik som har massor med fina saker och läckra barnkläder. 


 

 Hm, vad ska jag handla nu då? Tre gånger har jag varit inne på Cervera för att handla... Snacka om beslutsångest   Ska det bli nya vackra vinglas eller blir det pepparkvarnar? Ja, jag vet faktiskt inte. Ska ju in till Örebro i morgon också så vi kanske tar en sväng förbi Cervera igen.


På kvällen kom Jocke och Cissi, Jimmie och Hanna. Jag hade dukat upp för grillning och flera tårtor.

 

Favvotårta:-)

Hallontårta som bara smakar sommar :-)

   

Samlar på dessa glas:-) Tack Jocke och Cissi  

 

Superläcker ljusstake från en av favoritbutikerna "Vita Rummet" Tack Jimmie och Hanna  

Blommorna från Älsklingen  

 

Blommorna jag fick av Cissi och Jocke   

En bild från en grillkväll tidigare i år:-)


Tack älsklingen för allt och för att du finns när jag behöver 

Tack alla mina vackra, underara och fantastiska barn för att ni finns  

Tack Cissi och Hanna, jag är så glad över att mina grabbar har er:-) Ni är så goa 


Som vanligt så funderar jag ju litegrann ;-) Och just nu så funderar jag över människor (nähä..... skräll)

Spelar det någon roll om man är svart, vit, brun, snygg, ful, fet, mager, homo, bi, handikappad, bokstavsdiagnostiserad? Allt handlar fortfarande om att man har fått en uppfostran. Jag pratade med en vän imorse. Och det stämmer verkligen.

Nu är det ju så att jag är verkligen inte fri från fördomar. Absolut inte;-)

Men man förstår när en människa har fått en bra uppfostran och inte. Empati är ju något som jag själv tycker är en viktig egenskap hos människor jag möter. Hur man hanterar konflikter har ju stor betydelse för hur det fungerar i en familj. Jag tycker att man ska lyfta fram problemen och prata om dem. Sen har jag mycket mycket svårt för att ta kritik speciellt om den inte är rättvis. Personliga påhopp gillar jag ju inte heller.. Då blir jag tyst och sluter mig innanför mitt skal....

Jag tar upp mycket här i bloggen och det finns några som inte tycker att jag är snäll. Men det kanske inte är meningen heller. Det finns de som, när jag skriver om sprit och slagsmål, direkt tar åt sig och går och tjuter nånstans. Istället för att bli arg på mig, är det inte dags att tänka efter om det är dags att ändra på något?

Eller:

- Vad dum hon är nu, jag kan ju inte försvara mig mot det hon skriver! Men lär er då... Är ni taskiga mot mig så hamnar det ofta här... Om det berör eller sårar eller upprör mig. Det är här ni får stå för det ni gör mot mig....

Och jag kommer att fortsätta berätta och belysa när folk bär sig "billigt åt" eller ger sig på mina barn och deras flickvänner eller min sambo eller vänner.....

Skilsmässan som jag och mina närmaste har gått igenom är allt annat än vacker.... Det är sånt man inte får skriva om sägs det.... Men nu gör jag det ändå. Speciellt när man gör saker i smyg eller fifflar mot mig......Nä jag är inte heliga Maria men nära på i det här fallet....


Mycket på gång denna vecka... Både roligt och mindre skojiga saker....


Nä nu ska jag göra nytta....


Hej hopp!


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards