Alla inlägg den 28 april 2012

Av Maria - 28 april 2012 21:35

Tjaba every reeders ;-)


Nädå jag skoja bara ville bara känna efter hur det kändes att vara litte fjortis  ... Fniss.... 40 år och börjar med sånt här... Hur gick det till?

Jo jag har nog fått barnasinnet tillbaka :-) Eller också har jag kommit tillbaka till tonåren... Äsch, så länge jag förstår skillnaden mellan att vara en patetisk fjant och vuxen förälder så är jag själv nöjd....


Har jag nämt förut att jag borde skriva en bok? Jag tror att jag är den som i min umgängeskrets har drabbats av flest idioter under hela mitt liv... De' ni.... Men det är ingen bedrift... Jag lovar... Det tar en stund att förstå att de är idioter och oftast så har jag gjort av med väldigt mycket energi under tiden.... Jag lär mig ju hela tiden så nu umgås jag inte med energi "tjyvar " Bra va?


Vet ni en annan sak som är lite att fundera på? Jo det är det här: Om en sambo/make/maka inte tycker om dina vänner så ska även du sluta umgås med dem??

Visst är det konstigt.? Jo, jag har en väninna som har haft det så... Hennes sambo gillade inte några av hennes vänner så då tyckte han inte om att hon umgicks med oss andra... Vilken looser han e....

Föresten så har han kränkt henne på så många andra sätt också....

Varför gör man så mot nån som man förväntas älska?

Trycker ner, ser ner på och säger aldrig att sambon är bra... Varför? ska man inte lyfta, hjälpa, krama, respektera och framför allt älska sin kvinna/man?


Idag har vi fixat mer på gården... Sorterat virke... Flyttat en skräphög från ena sidan av tomten till den andra... Jo, vi har mycket att göra.... Vi ska elda rishögen i helgen... Och där den här skräphögen låg förut ska vi göra en stärre hundgård :-) Det kommer att bli en jättefin och megastor hundgård... Det kommer att bli superbra. För på baksidan av hund/trimhuset kommer det att bli en veranda till hundarna där de kan ligga och må gott....

Idag så var jag iväg och handlade på Harmoni presentbutik. Jag fick ju ett presentkort där när jag fyllde   Massor av vackra saker. En liten mysig butik som jag rekommenderar. 


De senaste två veckorna har varit turbulenta i mitt liv.... Jag är så jä-la trött på allt tjafs och på girighet och vrånghet... Trött på bitterhet och falskhet... Det är så mycket som har hänt i mitt liv det senaste året så det är inte sant...


Skilsmässa, stölder av 4hjuling och ved, operation, grannarna har sett att en man smyger på vår gård, bodelning, blivit kränkt, min fastighet har blivit nerbränd, blivit sårad, blivit sviken, blivit stämd av mina forna arbets(kamrater) blev faktiskt vinnare i den striden då den verkligen var grundlös.

I år så fick jag några diagnoser som påverkar mitt liv men det är bara att lära sig att leva med dem så länge jag lever..De försvinner ju inte om jag blundar eller låtsas om som om de inte finns....

Men toppen av allt:

Jag har en ny sambo som jag älskar, han är fantastisk och verkligen underbar. Han respekterar mig för den jag är.. Han älskar mig och hjälper mig. Joel och Joline som bor med mig dyrkar honom...

Jag kan verkligen inte ha det bättre...   Det gäller att se det positiva i livet  


Älskar dig Göran!

Barn jag älskar er!


Nope..... Dags att sova.....


Hej hopp.......



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards