Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Vem är jag och vem är du?

Av Maria - 5 oktober 2010 10:31

Ja nu kommer det en sån där blogg igen... Jamen jag är inte klar! (nähä hon ska älta och sen bli bitter) Nej nej och åter nej.....

Men har ni tänkt på en sak.. Om man får nya vänner och hamnar i ett nytt kompisgäng så tar det inte så lång tid innan de börjar prata om varandra....

Men på ytan så ser det så bra ut? Nån sa till mig att man ska vara politiskt korrekt...... Jag var tvungen att googla


Politiskt korrekt: som stämmer väl överens med åsikterna hos det (för tillfället) ledande kulturskiktet i frågor som rör politik och samhälle.

Intressant... Man byter alltså åsikt beroende på vem som styr?? Men hur vet jag att dessa människor som pratar om en vän inte pratar om mig när jag har gått därifrån?? Hur vet man det? Hur vet jag att de inte bara är "politiskt korrekt" mot mig också.. Man ser inga nyanser! Männsikor som jag tycker om hejar jag glatt på och stannar gärna och byter några ord... Nästa kategori hejar jag på och nästa vill jag inte hälsa på över huvud taget. Och sen finns det ju de jag inte känner ;-)

Vad är det för fel på att säga till nån att: Jag tycker att du har gjort fel mot mig! Eller att man kan säga till nån att man inte behandlar vänner på det där sättet! Men när man säger ifrån eller reagerar på detta så är det en själv som hamnar i kylan... Man kör inte spelet man blir obekväm.. Har just upplevt detta.... Men jag lär mig ju och dyker inte så långt ner.. Allt medan de "ytliga" fortsätter att umgås som om inget hänt... Men jag vet ju.... Ja ja, man behöver inte gilla allt med varandra.. Men diskutera det med varandra då och inte med mig! Jag har många bra vänner som man kan diskutera med och vi kan säga till varandra: Fan vad du är bra! Du är så duktig och klok... Ja för man måste ju även kunna säga det! Eller säga att: Nu gjorde du bort dig!


Eller som de som går runt och säger att jag är sur på dem men det går över? Har jag sagt att jag är sur? Nä! Men man vågar inte fråga, för då kan det bli obehagligt.. Vad vet dessa personer om den senaste månaden i mitt liv? Vad som hände 1a september eller varför jag inte har haft tele periodsvis under de senaste 2 månaderna. Nä man tar för givet att det har med 1, endast 1 händelse att göra.... Så ynkligt! Eller ska jag säga ytligt!


Hur fostrar man sina barn? : Nä, säg inget, vik undan, ta inga strider, tro inte på dig själv, bli överkörd, var slätstruken inga nyanser!! Mina barn rättar sig inte i leden och det är jag stolt över... De säger ifrån om nåt är fel och vågar ta ställning i frågor!


Vågar du?


Ha en fantastisk dag alla mina vänner... Ja ni andra ska också ha en bra dag:-)


Hej hopp!



 
 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

5 oktober 2010 11:51

Bra skrivet! Jag är också uppfostrad med att man ska föra sig väl utan att för den saken vända andra kinden till. Sen när det kommer till att uppfostra barn...det är ju bara att läsa vad och hur människor skriver samt vad de säger så ser man vilka som saknar uppfostran.

http://www.brackets.se

 
Pia

Pia

13 oktober 2010 06:24

Kloka ord!
Kram Pia

http://www.filur.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards